Online verkoopvoorwaarden

 

1               Inleiding tot deze Online Voorwaarden

1.1  Definities

Om dit document gemakkelijk te kunnen lezen, hebben we enkele van de woorden gedefinieerd. Als een woord begint met een hoofdletter, betekent dit dat het woord gedefinieerd is. Hieronder vindt u een lijst met de gedefinieerde woorden:

Contract

elk contract tussen u en ons voor de verkoop en aankoop van Goederen die u via de Website hebt besteld, met inbegrip van deze Online Voorwaarden;

Goederen

de goederen die beschikbaar zijn voor aankoop op de Website;

Online voorwaarden

deze Online Verkoopvoorwaarden;

Wij / Onze / Ons

Martin Mathys NV, een vennootschap die is geregistreerd in België (ondernemingsnummer 0437896404) en waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te Kolenbergstraat 23, 3545 Zelem. Ons btw-nummer is BE 0437.896.404. Ons handelsadres is op Kolenbergstraat 23, 3545 Zelem;

Website

www.rustoleumcolours.nl

U / uw

u als Onze klant, als individu of namens uw werkgever. Wanneer we hieronder verwijzen naar "consumenten" betekent deze term (i) een natuurlijke persoon die een contract aangaat dat niet rechtstreeks verband houdt met zijn/haar zakelijke of professionele activiteit; evenals (ii) een natuurlijke persoon (individueel) die eigenaar is van en leiding geeft aan zijn/haar eigen bedrijf en die een contract aangaat dat buiten zijn/haar zakelijke activiteit valt.

1.2  Hoe werken deze Online Voorwaarden?

De Online Voorwaarden definiëren de regels die van toepassing zijn op de verkoop van Goederen die te koop zijn op Onze Website.

U moet ten minste 18 jaar oud zijn om een bestelling voor Goederen te plaatsen via de Website en om de Online Voorwaarden te accepteren voordat u een bestelling plaatst.

Mogelijk moeten we in de toekomst wijzigingen aanbrengen in deze Online Voorwaarden, bijvoorbeeld om wijzigingen in relevante wetten en wettelijke vereisten of wijzigingen in de Website of Goederen weer te geven.

Wij zullen U zo snel mogelijk (in ieder geval niet later dan binnen 7 dagen voordat de wijziging van kracht wordt) per e-mail en rechtstreeks op de voorpagina van Onze Website informeren over eventuele wijzigingen in onze Online Voorwaarden. Voor alle duidelijkheid, wij bevestigen dat de gewijzigde bepalingen van toepassing zijn op bestellingen die na de ingangsdatum van de wijzigingen in de Online Voorwaarden worden geplaatst en niet van toepassing zijn op bestellingen die zijn geplaatst voordat de wijzigingen van kracht werden.

Als u niet akkoord gaat met de nieuwe versie van de Online Voorwaarden, hebt u de mogelijkheid om geen bestellingen meer te plaatsen.

Als u koopt als consument of als een bedrijf dat niet onder de onderstaande paragraaf valt, dan zijn alleen deze Online Voorwaarden van toepassing op uw aankoop van Goederen van onze Website.

Als u als bedrijf koopt en, bij de eerste keer dat u ooit een aankoop doet via de website, hebt u eerder een contract met ons afgesloten voor offline aankopen van producten op onze algemene verkoopvoorwaarden, dan:

a)     alleen de volgende clausules van deze Online Voorwaarden zijn van toepassing op Uw Contract: (1) Inleiding tot deze Online Voorwaarden; (2) Goederenomschrijving en prijs; (3) Uw bestelling plaatsen; (4) Hoe te betalen; (5) Levering; (6) Eigendom van Goederen; en (11) Hoe contact met Ons op te nemen; en

b)     het Contract zal anderszins de versie van de Algemene Verkoopvoorwaarden bevatten die actueel is op het moment van Uw bestelling, behalve dat de volgende clausules in die Algemene Verkoopvoorwaarden worden opgeheven door deze Online Voorwaarden: Betaling; risico en titel; verzendkosten/vrachtkosten; en volledige overeenkomst.

Als u namens uw bedrijf of organisatie koopt, garandeert u dat u de bevoegdheid hebt om namens een dergelijk bedrijf of organisatie te handelen.

1.3  Wat staat er in deze Online Voorwaarden?

Deze Online Voorwaarden vertellen U wie Wij zijn, hoe Wij Goederen aan U zullen leveren, hoe U en Wij het Contract kunnen wijzigen of annuleren, wat U moet doen als er een probleem is en andere belangrijke informatie.

Lees deze Online Voorwaarden zorgvuldig door en zorg ervoor dat u ze begrijpt voordat u Goederen van de Website bestelt.

U dient een kopie van deze Online Voorwaarden af te drukken voor toekomstig gebruik.

Houd er rekening mee dat onze Gebruiksvoorwaarden en ons Cookiebeleid ook van toepassing zijn op Uw toegang tot en gebruik van de Website, en ons Privacybeleid is van toepassing op Ons gebruik van Uw persoonlijke informatie. Wij raden u aan deze zorgvuldig door te lezen.

2 Beschrijving en prijs van goederen

We leveren afbeeldingen van elk Goed dat beschikbaar is op onze Website en een beschrijvingsblad met de essentiële kenmerken ervan.

De afbeeldingen van de Goederen op de Website dienen uitsluitend ter illustratie en maken geen deel uit van deze Online Voorwaarden.

Hoewel we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de afbeeldingen van de Goederen op de Website zo nauwkeurig mogelijk zijn, kunnen we geen perfecte overeenkomst garanderen tussen de afbeeldingen op de Website en de geleverde Goederen.

Raadpleeg het beschrijvingsblad voor elk Goed om de precieze kenmerken te achterhalen, om ervoor te zorgen dat ze aan uw behoeften voldoen.

De prijs van de goederen die u bestelt, is zoals weergegeven op de website voordat u de goederen aan uw winkelmandje toevoegt.

De prijs van de Goederen en de leveringskosten zijn inclusief btw, waarbij de btw de prijs is die van kracht is in het relevante land waar u woont op de dag dat de bestelling wordt geplaatst.

De prijs van de Goederen is exclusief de kosten van levering van de Goederen. De verzendkosten die van toepassing zijn op uw bestelling worden weergegeven op de afrekenpagina.

Hoewel we proberen ervoor te zorgen dat alle beschrijvingen en prijzen nauwkeurig zijn en up-to-date worden gehouden, kunnen er fouten optreden. Onderhevig aan de toepasselijke wetgeving, als we een fout in de prijs ontdekken (waar deze fout duidelijk en significant is) of een beschrijving van de Goederen die u hebt besteld, zullen we u dit zo snel als redelijkerwijs mogelijk is laten weten. We bieden u dan de mogelijkheid om uw bestelling opnieuw te bevestigen of te annuleren in ruil voor een volledige terugbetaling.

3 Uw bestelling plaatsen

3.1  Wat moet u doen voordat u een bestelling plaatst?

U kunt het aantal en het type Goed(en) dat u wilt kopen selecteren op onze Website en deze toevoegen aan Uw winkelmandje door op de knop "Toevoegen aan winkelmandje" te klikken.

U kunt op elk gewenst moment de Goederen controleren die u aan uw winkelmandje hebt toegevoegd door op het gedeelte "Basket" te klikken, door te gaan met uw selectie van Goederen door op de knop "Doorgaan met winkelen" te klikken of door verder te gaan met uw bestelling door op de knop "Mijn winkelmandje bevestigen" te klikken.

U krijgt de gelegenheid om eventuele invoerfouten in uw bestelling te controleren en te corrigeren tot het moment waarop u uw bestelling op de afrekenpagina plaatst. Neem de tijd om uw bestelling zorgvuldig te lezen en te controleren in elke fase van het proces.

Nadat u op de knop "Nu kopen" (of vergelijkbaar) hebt geklikt, kunt u de leveringsmethode kiezen uit de opties die beschikbaar zijn op de website.

Zorg ervoor dat u correcte en nauwkeurige en actuele informatie verstrekt wanneer u uw bestelling plaatst. In geval van wijziging van dergelijke informatie, gelieve ons zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. Dit is essentieel om ons in staat te stellen contact met u op te nemen, ook als we vragen hebben of om u op de hoogte te houden van eventuele wijzigingen.

U hebt dan toegang tot het overzicht van uw bestelling, dat u nog kunt wijzigen.

Daarna wordt u gevraagd om uw bestelling te bevestigen door te klikken op de knop "Nu kopen" (of soortgelijke formulering), de voorgestelde betaalmethode te selecteren en de vereiste betalingsgegevens in te voeren.

U wordt uitgenodigd om de Online Voorwaarden zorgvuldig te lezen en te accepteren door het vakje "Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden" aan te vinken en op de bevestigingsknop te klikken.

Om uw bestelling af te ronden, moet u op de knop "Nu kopen" klikken.

3.2  Wanneer wordt uw bestelling geaccepteerd?

Wanneer u uw bestelling plaatst, vertegenwoordigt dit een aanbod van u om goederen van ons te kopen. We sturen u onmiddellijk een bevestigingsmail om te bevestigen dat we uw bestelling hebben ontvangen. Dit betekent niet dat wij uw bestelling hebben geaccepteerd. Deze e-mail bevestigt uw bestelling, maar vormt geen juridisch bindende aanvaarding.

De bevestigingsmail zal bepaalde belangrijke informatie bevatten die wij naar u moeten sturen voordat een wettelijk bindend contract wordt aangegaan. De belangrijkste informatie is belangrijk omdat deze deel zal uitmaken van het Contract. We kunnen die belangrijke informatie niet wijzigen zodra een wettelijk bindend Contract is gesloten, tenzij u ermee akkoord gaat.

Uw bestelling wordt geaccepteerd wanneer wij u een e-mail sturen om uw bestelling te accepteren. De acceptatie-e-mail voegt deze Online Voorwaarden toe.

Het wettelijk bindende Contract wordt opgesteld op het moment dat u de e-mail ontvangt waarin wordt bevestigd dat Wij Uw bestelling accepteren. Wij zijn dan verplicht om de Goederen naar U te sturen.

Houd er rekening mee dat u het recht hebt om het Contract te annuleren en dat wij hebben uiteengezet hoe u dat hieronder kunt doen (zie het kopje "Uw annuleringsrechten").

3.3  Kunnen we een bestelling weigeren?

Soms moeten we een bestelling weigeren. Wanneer dit gebeurt, laten we u dit zo snel mogelijk weten [maar in elk geval voordat we u een e-mail sturen om te bevestigen dat uw bestelling is geaccepteerd].

4 Hoe te betalen

4.1  Welke betaalmethoden accepteren we?

U kunt alleen betalen voor Goederen die via de Website zijn besteld met een betaalpas of creditcard. De details van de creditcards en betaalkaarten die we accepteren, worden uiteengezet op de Website. We kunnen in de toekomst andere betaalmethoden beschikbaar stellen.

Alle betalingen met betaalkaart of creditcard moeten worden geautoriseerd door de betreffende kaartuitgever. Mogelijk moeten we ook extra beveiligingsstappen gebruiken via Verified by Visa, Mastercard®SecureCodeTM of American Express SafeKey.

Om te betalen, moet je ons bankgegevens verstrekken, zoals de identiteit van de kaarthouder, het kaartnummer en afhankelijk van het type kaart, de vervaldatum en het cryptogramnummer.

Alle bankgegevens die u ons verstrekt, zijn onderworpen aan veilige verwerking, door gebruik te maken van een versleuteld beveiligd betalingsmechanisme: er wordt automatisch versleuteld en rechtstreeks in beveiligde modus naar de bankdienstverlener verzonden, wat betekent dat wij geen toegang hebben tot uw bankgegevens.

4.2  Wanneer accepteren we de betaling?

We zullen de betaling voor je bestelling, inclusief leveringskosten, van je debetkaart of creditcard afschrijven op het moment dat je je bestelling plaatst. Dit betekent echter niet dat je bestelling is geaccepteerd. Uw bestelling wordt geaccepteerd zodra u de acceptatiemail hebt ontvangen. Als we je bestelling om welke reden dan ook weigeren of als we de goederen die je hebt besteld niet kunnen leveren, crediteren we je betaalkaart met een volledige terugbetaling.

4.3  Wat gebeurt er als u niet hebt betaald en we al goederen hebben geleverd?

Als Uw betaling niet door Ons wordt ontvangen en U de Goederen al hebt ontvangen, doet U het volgende:

a)     de Goederen binnen 30 dagen moet betalen; of

b)     ze zo snel mogelijk aan ons terug te sturen, niet later dan 14 dagen na ons verzoek.

Als u ervoor kiest om de Goederen te retourneren, moet u de Goederen in uw bezit houden, er redelijk voor zorgen (inclusief ervoor zorgen dat u alle instructies of handleidingen die bij de Goederen worden gegeven opvolgt) en ze niet gebruiken voordat u ze aan ons retourneert. Als u geen Goederen retourneert, kunnen wij de Goederen op uw kosten bij u innen. We zullen proberen contact met u op te nemen om u te laten weten of we van plan zijn dit te doen.

5 Levering

5.1  Hoe leveren we goederen?

Wij (of onze externe koerier) leveren de Goederen aan U op het adres dat U tijdens het afrekenen hebt opgegeven.

We zullen altijd proberen om waar mogelijk één enkele levering te doen, om het ongemak te minimaliseren. Dit is echter mogelijk niet altijd mogelijk en het is mogelijk dat we de Goederen in termijnen moeten leveren.

Alle leveringen moeten worden ontvangen en ondertekend door een persoon van 18 jaar of ouder.

Als er niemand beschikbaar is om de levering af te halen, zal Onze koerier proberen opnieuw te leveren of u instructies geven over het afhalen in overeenstemming met hun algemene voorwaarden. Eventuele extra kosten voor herlevering zijn onderworpen aan de algemene voorwaarden van de individuele koerier.

5.2  Wanneer leveren we goederen?

Leveringsinformatie en opties voor Uw geselecteerde Goederen zijn beschikbaar op de Website en U selecteert Uw leveringsopties voordat U Uw Bestelling voor de Goederen plaatst.

Wanneer je bestelling een mix van goederen bevat met verschillende levertijden, is de langste levertijd altijd van toepassing op de hele bestelling.

De acceptatie-e-mail die u ontvangt, bevat trackinginformatie voor de levering van uw bestelling en links zodat u contact kunt opnemen met de koerier voor levering.

Leveringsdata worden te goeder trouw gegeven, maar zijn slechts schattingen. Soms moeten we de leverdata of -tijden op korte termijn wijzigen of annuleren. We zullen altijd ons best doen om te voldoen aan de geschatte levertijden die we u geven.

Tenzij u en wij anders overeenkomen, zullen wij, als wij de goederen niet binnen 30 dagen kunnen leveren:

a)     laat het u weten;

b)     uw bestelling te annuleren; en

c)      binnen 14 dagen na annulering van uw bestelling een terugbetaling te doen.

5.3  Wat gebeurt er als goederen niet op voorraad zijn?

Alle Contracten zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van de voorraad en We zullen proberen U onmiddellijk op de hoogte te stellen zodra We weten dat We een of meer van de Goederen die U hebt besteld niet kunnen leveren. Wij zullen U een terugbetaling geven voor dergelijke Goederen door Uw betaalkaart te crediteren, tenzij U alternatieve Goederen accepteert.

Wanneer we alternatieve goederen aanbieden, is dit slechts een suggestie. U bent verantwoordelijk voor het bepalen of alternatieve Goederen die aan U worden aangeboden geschikt zijn voor de doeleinden waarvoor U ze wilt gebruiken.

5.4  Wat gebeurt er als er vertragingen zijn buiten onze controle?

Als er iets gebeurt dat buiten onze controle valt en de datum van levering beïnvloedt, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om u dit te laten weten en te doen wat we kunnen om de vertraging te verminderen. Zolang wij dit doen, vergoeden wij u niet voor de vertraging.

Maar als de vertraging waarschijnlijk aanzienlijk is (meer dan 30 dagen), kunt u contact met ons opnemen om het contract te annuleren en binnen 14 dagen na de annulering van uw bestelling een terugbetaling te ontvangen.

5.5  Wat gebeurt er als u er niet bent om de levering af te halen?

Als U Onze bezorgdienst laat wachten of als zij de Goederen niet kunnen leveren, zijn de algemene voorwaarden van de individuele koerier die verantwoordelijk is voor de bezorgdienst van toepassing.

6 Eigendom van goederen

6.1  Vanaf welk punt bent u verantwoordelijk voor de goederen?

U bent verantwoordelijk voor de Goederen wanneer de levering heeft plaatsgevonden. Met andere woorden, het risico in de Goederen gaat op U over wanneer U de Goederen in ontvangst neemt.

6.2  Wanneer bent u eigenaar van de goederen?

Alle Goederen die door U worden besteld, blijven Ons eigendom totdat Wij de Goederen hebben geleverd op het adres dat U hebt opgegeven. Als we voorafgaand aan de levering geen volledige betaling voor de Goederen hebben ontvangen, blijven de Goederen Ons eigendom totdat de betaling volledig is ontvangen.

7 Garantie en reparaties

7.1  Wat beloven we u over de goederen?

Volgens de wet zijn wij verplicht om Goederen te leveren die zijn zoals beschreven door Ons, geschikt zijn voor het doel en van bevredigende kwaliteit zijn en voldoen aan wettelijke vereisten. We hebben u bepaalde garanties gegeven over de Goederen hieronder. Een samenvatting van uw belangrijkste wettelijke rechten is uiteengezet in de tabel aan het einde van deze clausule.

We garanderen dat de Goederen:

a)     te voldoen aan de beschrijving van de Goederen die op de Website worden geadverteerd;

b)     van voldoende kwaliteit zijn, voldoen aan wettelijke vereisten, vrij zijn van materiaal- en fabricagefouten en geschikt zijn voor het beoogde doel;

c)      vrij zijn van ontwerp en andere inherente gebreken;

d)     voldoen aan alle relevante wetgeving in het relevante rechtsgebied waarin u woont;

e)     geen inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van derden; en

f)       zijn correct geëtiketteerd, verpakt, gemarkeerd en beschreven in overeenstemming met de bestelling en worden op de juiste wijze verpakt en beveiligd zodat ze hun bestemming onbeschadigd en in goede staat bereiken.

7.2  Wat kunt u doen als we onze belofte schenden?

Als we een van onze bovenstaande beloften hebben geschonden, neem dan contact met ons op als u het volgende wilt:

a)     Ons om de Goederen te repareren;

b)     Ons om de Goederen te vervangen;

c)      een prijsverlaging; of

d)     om de Goederen af te wijzen en een terugbetaling te krijgen.

U kunt ons ook vragen om de Goederen te repareren of te vervangen die niet in overeenstemming zijn met het Contract of die gebreken vertonen. Als reparatie en vervanging niet mogelijk zijn, kunt u de Goederen retourneren en de prijs laten restitueren of deze behouden en een deel van de prijs laten restitueren.

Als u een gebrek aan conformiteit of verborgen defect opmerkt, kunt u de wettelijke garantie van conformiteit of de wettelijke garantie van verborgen defecten activeren door eerst contact met ons op te nemen.

Alle verzoeken moeten vergezeld gaan van foto's en een beschrijving die de toepassing van de garantie van overeenstemming of verborgen gebreken rechtvaardigt.

De wettelijke garantie van conformiteit stelt U in staat Ons te vragen de Goederen die gebreken vertonen binnen 24 maanden na levering te repareren of te vervangen. Als reparatie en vervanging niet mogelijk zijn, kunt u de Goederen retourneren en de prijs laten retourneren of deze behouden en een deel van de prijs laten retourneren.

U kunt de wettelijke garantie van verborgen gebreken afdwingen binnen 2 jaar na de ontdekking van het verborgen gebrek. U kunt (a) het/de Goed(en) behouden en vragen om een prijsverlaging of (b) het/de Goed(en) retourneren en vragen om een terugbetaling van de betaalde prijs en de kosten van de verkoop.

Zie ook het gedeelte "Uw annuleringsrechten" hieronder over Uw annuleringsrechten.

Al uw wettelijke rechten blijven hierbij onaangetast.

8 Uw annuleringsrechten

8.1  Kunt u van gedachten veranderen?

U kunt uw bestelling voor de Goederen kosteloos annuleren, op elk moment voordat wij de Goederen verzenden.

U kunt uw bestelling voor de Goederen ook binnen 14 dagen na de datum van levering van de Goederen annuleren zonder een reden op te geven. Als wij de Goederen in termijnen hebben geleverd, begint de periode van 14 dagen vanaf de levering van de laatste termijn.

U kunt echter niet van gedachten veranderen over Goederen die gepersonaliseerd zijn of anderszins volgens uw specificaties zijn gemaakt.

8.2  Wat moet u doen als u wilt annuleren?

Om uw recht op annulering uit te oefenen, moet u:

a)     ons informeren (met behulp van de contactgegevens op de website – zie hieronder onder het kopje "Hoe contact met ons op te nemen") over uw beslissing om de bestelling te annuleren door middel van een duidelijke verklaring (bijv. een brief die per post of e-mail wordt verzonden).

 

b)     als u de Goederen hebt ontvangen met betrekking tot de bestelling die u wilt annuleren, stuur deze Goederen dan zonder onnodige vertraging en in elk geval binnen 14 dagen na de dag waarop u uw annulering aan ons doorgeeft, terug naar het adres dat vermeld staat op de leveringsbon die bij de Goederen is geleverd.

De deadline wordt gehaald als u de goederen plaatst voordat de periode van 14 dagen is verstreken.

U zult de directe kosten voor het retourneren van de Goederen moeten dragen.

Om de annuleringsdeadline te halen, is het voldoende dat u uw kennisgeving van annulering verzendt voordat de annuleringsperiode is verstreken. Als u ons een kennisgeving van annulering per post stuurt en/of Goederen naar ons retourneert, raden wij u aan om een bewijs van verzending te bewaren.

8.3  Wat betalen we terug als u annuleert?

Als u besluit om uw bestelling vóór verzending te annuleren, vergoeden wij u alle betalingen die wij van u hebben ontvangen met betrekking tot uw bestelling.

Als u besluit om uw bestelling na levering (en binnen de annuleringsperiode) te annuleren, vergoeden wij u alle betalingen die wij van u hebben ontvangen met betrekking tot uw bestelling (met uitzondering van de aanvullende kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een ander type levering dan het goedkoopste type standaardlevering dat door ons wordt aangeboden).

Als u de Goederen hebt ontvangen voordat u uw bestelling annuleert, moet u redelijke zorg dragen voor de Goederen en kunt u alleen doen wat nodig is om de aard, kenmerken en werking van de Goederen vast te stellen. Als u de goederen behandelt op een manier die in een winkel niet aanvaardbaar zou zijn, kunnen wij uw terugbetaling verminderen om ons te compenseren voor de verminderde waarde. U draagt de directe kosten voor het retourneren van de goederen.

8.4  Wanneer en hoe krijg je je terugbetaling?

We zullen de vergoeding zonder onnodige vertraging uitvoeren, en niet later dan:

a)     14 dagen na de datum waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing om u terug te trekken. De terugbetaling kan worden uitgesteld totdat Wij de geleverde Goederen van U terugkrijgen of totdat U bewijs hebt geleverd van de verzending/levering van de Goederen;

b)     als er geen Goederen aan U zijn geleverd, 14 dagen na de dag waarop Wij zijn geïnformeerd over Uw beslissing om de bestelling te annuleren.

We zullen de vergoeding doen met behulp van hetzelfde betaalmiddel als u voor de eerste transactie hebt gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anders bent overeengekomen. U zult in geen geval kosten moeten betalen als gevolg van de vergoeding. We kunnen terugbetaling inhouden totdat we de goederen hebben terug ontvangen of u bewijs hebt geleverd dat u de goederen heeft teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst het geval is.

9 Onze aansprakelijkheid jegens u

9.1  Niets in deze Online Voorwaarden sluit Onze Aansprakelijkheid (indien van toepassing) uit of beperkt deze in het geval van:

a)     overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid, handeling of nalatigheid;

b)     fraude;

c)      frauduleuze verkeerde voorstelling van zaken; of

d)     elke kwestie waarbij het illegaal zou zijn voor ons om onze aansprakelijkheid uit te sluiten of te proberen uit te sluiten.

Tenzij verboden door de toepasselijke wetgeving, zijn Wij alleen aansprakelijk jegens U voor verliezen die U lijdt als direct gevolg van Onze schending van deze Online Voorwaarden en die redelijkerwijs te voorzien zijn. Wij zijn niet aansprakelijk voor andere verliezen.

Wij zijn niet verantwoordelijk jegens U voor eventuele zakelijke verliezen die U kunt lijden (inclusief maar niet beperkt tot gederfde winst, gederfde inkomsten, bedrijfsonderbreking of verloren gegevens).

Wij zijn niet verantwoordelijk jegens U als U niet voldoet aan Onze Online Voorwaarden.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor enige schending van Onze verplichtingen veroorzaakt door een gebeurtenis buiten onze redelijke controle (zoals gedefinieerd door artikel 1218 van het Franse burgerlijk wetboek en jurisprudentie of artikel 5.226 van het (nieuwe) Belgisch Burgerlijk Wetboek en jurisprudentie). In een dergelijk geval zullen wij u onmiddellijk op de hoogte stellen. Als het evenement langer dan 30 dagen duurt, kunt u de bestelling annuleren en betalen wij u zo snel mogelijk terug.

Mogelijk hebt u andere rechten die wettelijk zijn verleend en deze Online Voorwaarden hebben geen invloed op deze rechten.

10 Andere belangrijke termen

10.1 Wat als we de handhaving van het contract uitstellen?

Zelfs als we de handhaving van het contract vertragen, kunnen we het later nog steeds afdwingen. We zullen je misschien niet onmiddellijk najagen omdat je niets doet (zoals betalen) of omdat je iets doet dat je niet mag doen, maar dat betekent niet dat we het later niet meer kunnen doen.

10.2 Is het mogelijk om het Contract over te dragen aan iemand anders?

U mag uw rechten of verplichtingen uit hoofde van het Contract niet overdragen aan een andere persoon.

We kunnen al onze rechten en verplichtingen uit hoofde van het Contract overdragen aan een persoon of een persoon vragen om elk aspect ervan te vervullen, op voorwaarde dat we dit in Polen en België alleen kunnen doen als u toestemming geeft en zolang de uitvoering van het Contract niet wordt beïnvloed. Elke overdracht heeft geen invloed op de uitvoering van het Contract en uw garanties daaronder.

10.3 Heeft iemand anders rechten op grond van het Contract?

Alleen u en ons hebben rechten en verplichtingen onder het contract. Geen enkele andere persoon heeft rechten op grond van het Contract.

10.4 Wat gebeurt er als een rechtbank een deel van het Contract ongeldig maakt?

Indien een rechtbank, met inachtneming van het toepasselijk recht, enig deel van het Contract en/of deze Online Voorwaarden ongeldig of niet-afdwingbaar acht, dan zal, voor zover dit ongeldig of niet-afdwingbaar is, het betreffende deel worden behandeld alsof het uit het contract en/of deze Online Voorwaarden is verwijderd. Als dit gebeurt, blijven de resterende delen van het Contract van toepassing.

10.5 Kunt u ons intellectueel eigendom gebruiken?

U mag onze handelsmerken (of die van leden van onze groep) of intellectueel eigendom niet gebruiken zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming.

10.6 Hoe beïnvloeden deze Online Voorwaarden Uw wettelijke rechten?

Als U een consument bent, heeft niets in deze Online Voorwaarden invloed op Uw wettelijke rechten.

Als u een inwoner van België bent en in aanmerking komt als consument op grond van artikel I, 1.2° van het Wetboek van Economisch Recht, blijven uw wettelijke rechten onaangetast en onbeperkt door alles wat in deze Online Voorwaarden wordt vermeld.

10.7 Taal van online voorwaarden

Deze Online Voorwaarden zijn alleen beschikbaar in de relevante taal van het land waarin u woont. Op deze Online Voorwaarden zijn geen andere talen van toepassing.

10.8 Wat gebeurt er als er een geschil is?

Als u ergens ontevreden over bent, neem dan contact met ons op zodat we de zaak kunnen oplossen.

Als we het geschil echter niet kunnen oplossen met behulp van onze interne klachtenafhandelingsprocedure, kunt u naar de rechtbank gaan. Deze Online Voorwaarden en alle contracten die zijn aangegaan op grond van deze Online Voorwaarden zijn onderworpen aan het relevante recht van het land waarin u woont.

U hebt het recht om juridische procedures met betrekking tot deze Online Voorwaarden aanhangig te maken bij de bevoegde rechtbank van uw woonplaats of de bevoegde rechtbank van Onze vestigingsplaats. Als we een van onze rechten tegen u als consument willen afdwingen, mogen we dit alleen doen in de rechtbanken van het rechtsgebied waarin u woonachtig bent.

Elk geschil met betrekking tot de interpretatie, uitvoering of schending van de Online voorwaarden en/of de contractuele relaties tussen U en Ons is onderworpen aan de exclusieve jurisdictie van de relevante rechtbank, niettegenstaande meerdere vorderingen van gedaagden en/of derden, inclusief voor nood- of beschermende maatregelen in kort geding of bij verzoekschrift. De bevoegde rechter in geval van een geschil is die van de woonplaats van de verweerder.

Als u onder de definitie van een consument valt zoals vermeld in artikel I, 1.2° van het Wetboek van Economisch Recht, dan is artikel 624 van het Wetboek van Justitie van toepassing. Dit doet geen afbreuk aan de toepassing van Verordening (EU) nr. 1215/2012 van het Europees Parlement en de Raad van 12 december 2012 betreffende de rechterlijke bevoegdheid, de erkenning en de tenuitvoerlegging van beslissingen in burgerlijke en handelszaken.

In overeenstemming met de toepasselijke wetgeving zijn Wij niet bereid en verplicht om deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures. U hebt toegang tot het platform voor geschillenbeslechting voor consumenten dat door de Europese Commissie is opgezet op het volgende adres: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. U kunt ons bereiken op: (...) Deze link is uitsluitend bedoeld ter informatie. Wij zijn niet verplicht om deel te nemen aan online geschillenbeslechting.

11 Hoe u contact met ons kunt opnemen

Al onze contactgegevens zijn beschikbaar op de Website.

Contact